sharing

Stephen Hawking "Life on Earth is at the ever-increasing risk of being wiped out by a disaster"

 

Life on Earth is at the ever-increasing risk of being wiped out by a disaster, such as sudden global nuclear war, a genetically engineered virus or other dangers we have not yet thought of.

Stephen Hawking (1942-)

 

地球的生命體,面臨愈來愈大的滅絕危機,例如全球核子戰爭、基因合成病毒,或其他我們意想不到的危險。

霍金,英國著名物理學家與宇宙學家,現任職劍橋大學理論宇宙學中心研究主任。霍金做出很多重要貢獻,最主要的是他與羅傑·潘洛斯共同合作提出在廣義相對論框架內的潘洛斯–霍金奇性定理,以及他關於黑洞會發射輻射的理論性預測(現稱為霍金輻射)。他撰有多本闡述自己理論與一般宇宙論的科普著作,廣受大眾歡迎。其中《時間簡史:從大爆炸到黑洞》曾經破紀錄地榮登英國《星期日泰晤士報》的暢銷書排行榜共計237周。霍金患有肌萎縮性脊髓側索硬化症(俗稱「漸凍症 ALS」),病情會隨著歲月逐漸愈加嚴重。他現已全身癱瘓,不能發聲,必須依賴語音合成器來與其他人通話。

 

wipe out 完全摧毀

(phrasal verb 片語動詞)

 

例子:Whole villages were wiped out in the fighting. 所有村子都在戰鬥中被徹底摧毀了。

例子:One bad harvest could wipe out all of a grower's profits for the previous two years. 一次失收可能會將種植者前兩年的收益全部抵銷。

 

genetically engineered 基因改造的

(adjective 形容詞)

 

OR  genetically modified food/crops 基因改造食品/農作物